המפתחות לראשות העיר: הסיבות לניצחון של כרמל שאמה
29.02.24 / 10:03
קשר אישי עם התושבים, ״בולדוזר״, נלחם למען רמת-גן ליברלית ומסע ההכפשות שלא עבד על הציבור. ניתחנו את הניצחון של ראש העיר בבחירות
דקות אחרי השעה 22:00 ביום שלישי, החלו לזרום תוצאות מהקלפיות ברחבי העיר - והתמונה ברורה. ראש העיר כרמל שאמה הכהן ניצח בקלפי אחרי קלפי. למעשה, מתוך 50 הקלפיות הראשונות שמהן הגיעו נתונים, שאמה הכהן ניצח ברוב מוחלט. קרוב לוודאי שלזינוק בשיעורי ההצבעה בשעות האחרונות חלק משמעותי בניצחון.
למרות התקווה של יריביו הפוליטיים לראות את שאמה מסיים את תפקידו אחרי קדנציה אחת בלבד, זכה שאמה ל-54.3% תמיכה וסייעתו קיבלה את מירב הקולות (21.6% נכון לשעה זו, ללא קולות החיילים). אז מה סייע לראש העיר לניצחון? ניתחנו את בחירתו המחודשת של שאמה.
״השירות האישי שראש העיר העניק לכל אורך הקדנציה שלו, בשעות שונות ומשונות, זה משהו שאין לו אח ורע, בוודאי לא ברמת-גן״, אומר לנו תושב העיר. ״שאמה נתן לכל תושב בעיר תחושה שתמיד יש עם מי לדבר ותמיד תהיה אוזן קשבת לבעיות שלנו. יותר מזה, הוא נתן הרגשה שיש מישהו שבאמת בא לעבוד. שאמה הוכיח שהוא בולדוזר ולוחם מול המוסדות כשצריך. זהו ראש עיר בעל שיעור קומה שהעניק ביטחון לתושבי העיר״.
״אחרי כל ההכפשות ששמענו עליו, צריך לזכור ששאמה הביא לרמת-גן ליברליזם שלא היה פה המון זמן״, אומרת תושבת אחרת. ״הוא היה ממש לוחם חופש ואנחנו רואים שהציבור בעיר מתחבר למסרים האלו, תראו את הרכב המועצה המסתמן. הוא נלחם למען הסבבוס ופתיחת עסקים בשבת, תלה בגאווה את דגלי הגאווה ונלחם במי שפגע בדרך אותה הוא הוליך את העיר. למרות שההתנהגות שלו לא הייתה מקובלת על המתנגדים, מסתבר שרוב תושבי העיר התחברו למעשים שלו״.
״בסופו של יום, הציבור מצביע על ניהולה השוטף של העיר ולא על פי קמפיינים כאלו ואחרים״, אומר תושב אחר. ״הציבור לא ״קונה״ כל מה שמספרים לו, אלא שוקל את מה שהוא רואה בעיניים שלו - ואי אפשר להגיד שברמת-גן לא נעשתה עבודה משמעותית בחמש השנים האחרונות. הפעילות של העירייה הייתה מאוד בולטת בקדנציה האחרונה והציבור החזיר לשאמה בבחירה מחודשת. גם דפוסי ההצבעה למועצה נוגעים בסופו של דבר בעשייה. ראינו המון שמות לאורך הקמפיין שנשמעו מבטיחים, דמויות מוכרות בעיר - אבל ברגע האמת אנשים העדיפו לבחור במי שעשה עבורם ולא במי שחידש איתו קשר רק לקראת הבחירות״.
ויש גם את נושא הקמפיין השלילי, חסר התקדים נגד כרמל שאמה שהגיע לשיאו בשבועות האחרונים. קשה לנו להיזכר בקמפיין כל כך מושקע המייצג בצורה הטובה ביותר את הביטוי ״מכונת הרעל״. תושבי העיר הוכיחו, שבמיוחד בתקופה כזו, הם מחפשים את המאחד והמחבר ולא את המפלג. אסטרטג בכיר התייחס לנושא ואמר: ״כבר בתחילת הדרך זיהינו שהמתמודד מולו לא באמת מציג אלטרנטיבה אמיתית ובמקום להציג את האג׳נדה שלו, העדיף גישה של השחרת ראש העיר. גישה כזו, בוודאי נגד ראש עיר ש-78% מתושבי העיר שבעים רצון מתיפקודו, היא שגוייה, ודינה, כפי שהמציאות הוכיחה, להיכשל״.