תעריפי התחבורה הציבורית התייקרו
01.07.24 / 20:57
תעריפי התחבורה הציבורית באפליקציות התשלום כמו מוביט, הופ-און ורב-פס התייקרו בשלישי השבוע בשיעור של בין 5% ל-10%, והחל מהיום, 1 ביולי, נכנסה ההתייקרות לתוקף גם בתשלום ברב-קו ובאשראי.
כך למשל, מחיר נסיעה בודדת באוטובוס עד 15 קילומטר יעלה מ-5.5 שקלים ל-6 שקלים; מחיר נסיעה בודדת ברכבת בין 15 ל-40 ק"מ יעלה מ-18 ל-19 שקלים; מחיר חופשי-יומי ללא רכבת בטווח זה יעלה מ-24 ל-25 שקלים, ומחיר חופשי-חודשי ללא רכבת יעלה מ-225 ל-236 שקלים.
ואת זה מירי רגב לא רצה לאולפנים לספר...
מה שרגב לא רצה לאולפנים לספר...תעריפי התחבורה הציבורית התייקרו היום.
מחירי התחבורה הציבורית באפליקציות התשלום כמו מוביט, הופ-און ורב-פס התייקרו בשלישי שעבר 25.6 בשיעור של בין 5% ל-10%, והחל מהיום, 1 ביולי, תיכנס ההתייקרות לתוקף גם בתשלום ברב-קו ובאשראי.
כך למשל, מחיר נסיעה בודדת באוטובוס עד 15 קילומטר יעלה מ-5.5 שקלים ל-6 שקלים; מחיר נסיעה בודדת ברכבת בין 15 ל-40 ק"מ יעלה מ-18 ל-19 שקלים; מחיר חופשי-יומי ללא רכבת בטווח זה יעלה מ-24 ל-25 שקלים, ומחיר חופשי-חודשי ללא רכבת יעלה מ-225 ל-236 שקלים.
יצויין כי ההעלאה היא חלק מעדכון שנתי של מחירי התחבורה הציבורית, שהחל מ-2022 נקבע שיתרחש בכל 1 ביולי, וייכנס לתוקף ב-25 ביוני עבור משתמשי האפליקציות. נוסחת העדכון מבוססת בעיקר על עליית מחירי התשומות על האוטובוסים, כלומר שכר, ביטוח ודלק, וממדד המחירים לצרכן.
אלא שבשנה שעברה מנעה שרת התחבורה מירי רגב את עליית המחירים, כאשר חתמה על הקפאת המחירים לשנה וכמובן פירסמה זאת בקול תרועה.
אך השנה, למרות שהעלייה במחירים כבר נכנסה לתוקף, השרה רגב לא התבטאה בנושא. גם משרד התחבורה לא פרסם הודעה לתקשורת או לציבור על השינוי ולא הפיץ מידע מרוכז עליו, בניגוד לרפורמות אחרות שהוביל בחודשים האחרונים. הפרסום היחיד היה ב'רשומות', אתר הפרסומים הרשמי של הממשלה.