ישראל זינגר על הבעיה העיקרית בתחום החינוך ברמת גן ובישראל

$(function(){setImageBanner('12d02a8b-01fc-4ff7-8ad3-3fef58b6ae71','/dyncontent/2024/6/10/6f66c86e-5ab0-4a09-9a1d-f7033494c774.jpg',18026,'שבירו אייטם כתבה',525,78,false,54640,'Image','');})

ראש העיר לשעבר והמנהל המתיולוגי של תיכון בליך מוכיח שאפשר גם אחרת ומציע לשנות ולשפר את תחום החינוך

אילוסטרציה (canva)

ישראל זינגר, מי שהיה המנהל המיתולוגי של תיכון ׳בליך׳ רמת גן ורעש עיריית רמת גן לשעבר, מתייחס לבעיות העיקריות בתחום החינוך בישראל - וברמת גן. 

״הבעיה הקריטית ביותר״, פותח זינגר את דבריו, ״לדעתי, לדעת רבים מאנשי החינוך וגם לדעת מרכז השלטון המרכזי, היא מספרם הגדול מידי של תלמידים בכיתה!
הפתרון הוא כמובן בניית כיתות נוספות-והתשובה האוטומטית לכך היא שזו עלות אדירה״.

״זה נכון״, הוא אומר, ״אך היה תקדים מוצלח בגיל הרך:ההישג העיקרי לאחר המחאה החברתית הגדולה משנת 2011, היה "חוק טרכטנברג"- גן ילדים חובה החל מגיל 3.הגם אז הבינו שזה דורש הקמת אלפי כיתות גן, לכן בנו תוכנית חומש, שבמסגרתה נבנו הכיתות הדרושות. בערים איתנות-כמו רמת-גן למשל, זה קרה מהר יותר, אך לאחר מספר שנים זה בוצע בכל הארץ. זה בדיוק הפתרון גם במקרה של בתי הספר!״.

$(function(){setImageBanner('e800b94e-8649-413a-a5ec-2394bd474e7d','/dyncontent/2024/12/2/ac18fea6-1f04-4cfa-a03b-bd54845a0b34.gif',18716,'שכייני על באנר כתבה',510,80,false,54641,'Image','');})

״בין השאר, הקטנת מספר התלמידים בכיתה יסייע גם בסוגיה אחרת - חוסר במורים. במשך שנים מנסים פתרונות שונים כמו הסבת אקדמאים, אנשי הייטק ועוד לתחום הלימוד. אלא מה, מספיק שמישהו שלא רגיל לעמוד מול כיתה, יכנס לתוך כיתה של 40 תלמידים, וקרוב לוודאי שכבר אחרי 10 דקות הוא ירצה לעזוב. הבעיה אינה כמובן החומר - את זה ניתן ללמוד, אלא שאר בעיות השליטה/המשמעת/הארגון שמורה נתקל בהן יום יום בכיתה״.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה